Budowany odcinek ul. Gryfińskiej od ul. Złotowskiej do Okoneckiej znalazł się w strefie zamieszkania, z dopuszczalną prędkością dla pojazdów do 20 km/h, co umożliwia pieszym poruszanie się po całej ulicy i daje im pierwszeństwo przed pojazdami. Między ul. Okonecką i Złotowską w ul. Gryfińskiej wybudowano kanalizację deszczową, którą włączono w instalację kanalizacyjną w ul. Złotowskiej.
Przebudowa ul. Gryfińskiej kosztowała ponad 1,1 mln zł. W kolejnych latach środki, które będą miały do dyspozycji osiedla peryferyjne na remonty i budowę dróg, będą większe.
- Jednostki pomocnicze będą miały do swojej dyspozycji 80 mln zł na budowę nowych dróg oraz 20 mln zł na remonty ulic na lata 2025-2029 - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Z pieniędzy na budowę dróg skorzysta 16 osiedli peryferyjnych. Dzięki temu zmniejszają się różnice w infrastrukturze pomiędzy obrzeżami miasta a osiedlami położonymi w centrum - dodaje.
To znaczny wzrost w porównaniu do lat 2020-2024. Rady osiedli dysponowały wtedy 50 mln zł na budowę oraz ponad 12 mln zł na remonty dróg.