Uchwała krajobrazowa to wielostronicowy dokument, który określa zasady umieszczania reklam, ogrodzeń i obiektów małej architektury. W odnalezieniu się w przepisach prawa pomogą pracownicy Wydziału Urbanistyki i Architektury UMP.
W każdy poniedziałek - od początku marca do końca czerwca - w godz. 15:30-17:00 będzie można przyjść do punktu informacyjnego w Biurze Obsługi Mieszkańca przy ul. Za Bramką 1 (I piętro, sala 1B/28). Poznaniacy i inwestorzy uzyskają tam bezpłatne wsparcie m.in. w interpretacji przepisów uchwały lub poradę dotyczącą projektu nośnika reklamowego. Będzie można także dowiedzieć się więcej o sprawach związanych z miejską polityką krajobrazową oraz porozmawiać o dobrych praktykach reklamowych.
Uchwała krajobrazowa dzieli Poznań na cztery obszary. Pierwszy z nich, staromiejski, obejmuje Stary Rynek i okolice oraz Chwaliszewo i Śródkę. Drugi to obszar centrum i historycznych dzielnic, obejmujący centrum miasta, Łazarz, Jeżyce, Wildę, Grunwald, a także część Starych Winograd, Sołacza, Łęg Dębińskich i osiedla Główna. Do kolejnego - zurbanizowanego - zaliczane są pozostałe osiedla mieszkaniowe oraz założenia usługowe i przemysłowe. Uchwała wyróżnia także obszar przyrodniczy, który wpisuje się w klinowo-pierścieniowy system zieleni.
Dla każdego z tych obszarów wyznaczono różne zasady sytuowania reklam, małej architektury i ogrodzeń.
Informacji o sprawach z zakresu Wydziału Urbanistyki i Architektury udzielają także pracownicy Biura Poznań Kontakt pod numerem telefonu 61 646 33 44, od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-20:00.
JZ