Nowa droga rowerowa na Starym Mieście będzie dłuższa

Galeria zdjęć z budowy drogi rowerowej - grafika rozmowy
Powstaje droga rowerowa po północnej stronie jezdni ulic Estkowskiego, Małe Garbary i Wolnica do skrzyżowania z ul. Działową. fot. PIM
Nowa droga rowerowa na Starym Mieście będzie dłuższa

W czerwcu rozpoczęły się pierwsze prace związane z budową drogi rowerowej po północnej stronie jezdni ulic Estkowskiego, Małe Garbary i Wolnica do skrzyżowania z ul. Działową. Ten sam wykonawca zrealizuje także dalszy odcinek trasy - do ul. Kulasa.

- Miasto zdecydowało się skorzystać z prawa opcji, które zostało uwzględnione w postępowaniu przetargowym. Oznacza to rozszerzenie zadania o odcinek między ul. Działową a przejazdem przez ul. Solną łączącym ulice Kulasa i Kościuszki. Budowa pierwszego odcinka postępuje, zamontowane zostały pierwsze krawężniki, a na skrzyżowaniu ul. Garbary, Małe Garbary i Estkowskiego układane jest okablowanie sygnalizacji świetlnej - mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

FILM

Obecnie prace prowadzone są na odcinku pomiędzy mostem Bolesława Chrobrego a ul. Działową. Na ul. Estkowskiego - czyli w rejonie zjazdu na Wartostradę - ułożone zostały już krawężniki oraz podbudowa pod docelową nawierzchnię drogi rowerowej. Pierwsze krawężniki pojawiły się także na ul. Garbary od strony Cytadeli.

Z uwagi na trwające prace wygrodzona jest północna część ulic Estkowskiego, Małe Garbary i Wolnica. Najwięcej robót toczy się na skrzyżowaniu ulic Estkowskiego, Garbary i Małe Garbary. Część pasów jest wyłączona z ruchu, częściowo niedostępne są także chodniki i przejścia dla pieszych. 

Należy zachować ostrożność i zwracać uwagę na oznakowanie.

Rowerem przez centrum i nad Wartę

Inwestycja w północnej części Starego Miasta jest ważna dla rowerzystów, gdyż stanowi fragment obwodnicy ścisłego centrum przewidzianej w Programie Rowerowym Miasta Poznania. Dzięki wyodrębnieniu nowej drogi łatwiej będzie dojechać rowerem do śródmieścia, a z drugiej strony - wygodnie i bezpiecznie dotrzeć do Wartostrady i terenów rekreacyjnych.

W trakcie budowy zmieni się m.in. przebieg chodnika oraz geometria skrzyżowań, które będą przecinać nową drogę. . Zbudowane, bądź przebudowane zostaną przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych. Wzdłuż nowej drogi pojawią się ławki, kosze na śmieci i stojaki rowerowe. W rejonie skrzyżowania ulic Wolnica i Św. Wojciech zaprojektowano instalację systemu służącego do zliczania rowerów, poruszających się po nowej drodze. Wykonawca przeprowadzi też prace związane z odwodnieniem pasa drogowego, przebuduje istniejące oświetlenie, sygnalizację świetlną, przesunie słupy trakcyjne, zajmie się również nasadzeniami roślin.

PIM