W ciągu ul. Grunwaldzkiej kierowcy, piesi i rowerzyści poruszają się pod torami kolejowymi. Realizacja pozostałych prac drogowych oznaczała konieczność wprowadzenia ruchu wahadłowego na ul. Grunwaldzkiej przed przejazdem pod torami oraz na ul. Wołczyńskiej po stronie Plewisk. 4 sierpnia oba wahadła zostaną zlikwidowane.
Tak jak zapowiedziano w lipcu, po likwidacji ruchu wahadłowego wykonawca przystąpi do ostatniej odsłony prac drogowych - układana będzie ścieralna warstwa nawierzchni. Prace te będą miały charakter dynamiczny, kolejne odcinki jezdni będą udostępniane kierowcom, gdy tylko nawierzchnia będzie gotowa. Na tempo prac wpływ będą miały warunki atmosferyczne ze względu na konieczność zachowania odpowiedniej technologii robót.
Po 4 sierpnia ruch wahadłowy będzie wprowadzany tymczasowo na odcinkach ul. Grunwaldzkiej, Wołczyńskiej i Szarotkowej. Ustalono z wykonawcą, że będzie układał nawierzchnię głównie poza godzinami szczytu (wieczorami) oraz w trakcie weekendu 5-6 sierpnia, by utrudnienia były najmniejsze. Po ułożeniu nawierzchni na danym odcinku stopniowo będzie on udostępniany kierowcom. Zmiany będą miały charakter dynamiczny, dlatego należy zachować szczególną ostrożność oraz stosować się do oznakowania oraz poleceń osób kierujących ruchem.
Zaawansowanie robót pozwala także na przekierowanie pieszych zmierzających do peronu po stronie Poznania (w kierunku Palędzia) na docelową trasę. Oznacza to, że od 4 sierpnia dojście do tego peronu będzie możliwe przez kładkę nad ul. Grunwaldzką. Piesi udający się na ten peron w dalszym ciągu powinni kierować się do skrzyżowania ul. Grunwaldzkiej i Piwoniowej, a następnie wzdłuż ul. Szarotkowej i pod torami dotrą do kładki nad ul. Grunwaldzką. Ze względu na trwające prace nieczynne pozostaną schody w rejonie windy.
W kolejnych dniach prowadzone będą prace wykończeniowe, które nie będą generować większych utrudnień. Prace porządkowe i procedura odbiorowa potrwają do jesieni tego roku.
Przy ul. Grunwaldzkiej kończą się też pozostałe prace zaplanowane w ramach tej inwestycji. Toczą się intensywne roboty brukarskie, przybywa zieleni niskiej, a także montowana jest mała architektura, taka jak ławki i kosze na śmieci.
PIM