AKUALIZACJA 12.06.2023
W związku z rozpoczętą budową drogi rowerowej wzdłuż ul. Estkowskiego, Małe Garbary, Wolnica i Solnej wprowadzono modyfikację w czasowej organizacji ruchu. Wynika to z potrzeby ułatwienia jazdy autobusów w rejonie prowadzonych prac. Jadący ul. Garbary od Cytadeli, przed skrzyżowaniem z ul. Małe Garbary i Estkowskiego do dyspozycji będą mieli trzy pasy jezdni, a nie - jak dotąd - pięć. Wyłączony z ruchu zostanie wydzielony pas do skrętu w prawo, w ul. Małe Garbary oraz prawy, służący do tej pory do jazdy na wprost. W trakcie robót w ulicę Małe Garbary będzie można skręcić korzystając ze skrajnego, prawego pasa jezdni, którym będzie można poruszać się również na wprost.
_____________________________________________________________
Na ulicy Estkowskiego - patrząc od mostu Bolesława Chrobrego - zwężenie rozpocznie się przed skrzyżowaniem z ul. Szyperską. Do tego skrzyżowania kierowcy będą poruszać się dwoma pasami jezdni - lewym do jazdy na wprost i dotychczasowym środkowym, który będzie służył do jazdy na wprost i do skrętu w ul. Szyperską. Prawy pas, służący do tej pory do skrętu w tę ulicę, zostanie wyłączony z ruchu. Do skrzyżowania z ul. Garbary kierowcy będą dojeżdżać nie - jak dotąd - czterema, a trzema pasami. Skrajny lewy będzie jak do tej pory służył do skrętu w lewo, w ul. Garbary, środkowy do jazdy na wprost, a prawy do jazdy na wprost i skrętu w prawo, w ul. Garbary. Po przejechaniu skrzyżowania z ul. Garbary, jadący ul. Małe Garbary na jej krótkim odcinku natkną się jeszcze na zwężenie jezdni po prawej stronie. Roboty tam prowadzone będą się wiązały z koniecznością niewielkiego przesunięcia przystanku autobusowego w kierunku ul. Solnej.
Jadący ul. Garbary od Cytadeli, przed skrzyżowaniem z ul. Małe Garbary i Estkowskiego do dyspozycji będą mieli cztery pasy jezdni, a nie - jak dotąd - pięć. Wyłączony z ruchu zostanie wydzielony pas do skrętu w prawo, w ul. Małe Garbary. W trakcie robót będzie w nią można skręcić korzystając ze skrajnego, prawego pasa jezdni, którym będzie można poruszać się również na wprost.
Dzięki rozpoczynającej się inwestycji, zapewniającej wyodrębnione ciągi komunikacyjne dla poszczególnych uczestników ruchu, łatwiej będzie dojechać rowerem do śródmieścia, a z drugiej strony - wygodnie i bezpiecznie dotrzeć do Wartostrady oraz terenów rekreacyjnych.
Budowana droga rowerowa będzie miała od 2 do 2,5 m szerokości. W efekcie zaplanowanych robót zmieni się m.in. geometria skrzyżowań, które będą przecinać nową drogę oraz przebieg chodnika. Zbudowane bądź przebudowane zostaną przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych. Wykonawca przeprowadzi też prace związane z odwodnieniem pasa drogowego, przebuduje istniejące oświetlenie, sygnalizację świetlną, przesunie słupy trakcyjne, zajmie się również nasadzeniami roślin.
W związku z rozpoczynającymi się pracami należy zachować ostrożność i zwracać uwagę na oznakowanie.
PIM