- W zeszłym roku na remonty chodników wydanych zostało niemal 10 milionów złotych. Spora część tej kwoty, bo około cztery miliony, pochodziła z wpływów ze strefy płatnego parkowania. Dzięki niej lokalne samorządy na Starym Mieście, Jeżycach, Łazarzu i Wildzie, mają co roku do dyspozycji więcej pieniędzy na poprawę infrastruktury - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Wśród największych zeszłorocznych remontów trzeba wymienić ten prowadzony jesienią na ul. Mickiewicza - na odcinku od ul. Dąbrowskiego do ul. Poznańskiej (po wschodniej stronie ulicy) i od ul. Krasińskiego do ul. Poznańskiej (po stronie zachodniej). Koszt to ponad 700 tysięcy złotych.
Około 100 tysięcy złotych mniej wydano na remont chodnika na ul. Grobla na Starym Mieście. Nowa nawierzchnia została ułożona na dwóch odcinkach: po północnej stronie ulicy od ul. Łaziennej do ul. Wierzbowej, a po południowej na części od ul. Mostowej do ul. Wierzbowej.
Z kolei na Wildzie, na ul. Umińskiego, jeszcze kilka lat temu piesi mieli problem z przejściem chodnikiem. Zastawiony był przez parkujące samochody. Dzięki zmianom w organizacji ruchu parkowanie zostało przesunięte na jezdnię i można było przystąpić do remontu nawierzchni przeznaczonej dla pieszych. Ułożony został tam nie tylko nowy chodnik, ale także posadzona zieleń - drzewa i krzewy. Piesi zyskali bezpieczny trakt i zielone otoczenie. Znacznej poprawie uległa także estetyka okolicy. Całość zeszłorocznych prac kosztowała około miliona złotych.
- Remonty prowadzone były we wszystkich częściach Poznania, zarówno przy głównych ciągach komunikacyjnych, jak też na lokalnych dojściach do budynków mieszkalnych, punktów usługowych czy szkół. Decydujący wpływ na te działania mają lokalne samorządy, czyli poszczególne rady osiedli - mówi Ireneusz Woźny, zastępca dyrektora ZDM ds. utrzymania.
Rady osiedli wskazywały konkretne miejsca wymagające zmian i przekazywały na nie pieniądze np. na remonty chodników na ul. Braille'a, Kmiecej, Zamenhofa (dojście do os. Jagiellońskiego), Umultowskiej (pomiędzy ulicami Troczyńskiego i Tymienieckiego), Rawickiej, czy też gen. Maczka, Tomickiego (od ul. Warszawskiej po wjazd do bloku nr 14 - strona wschodnia i dalej w stronę Szkoły Podstawowej nr 85 oraz przy skrzyżowaniu z ul. Konarskiego -po stronie zachodniej), Grodziskiej (od posesji nr 117 do ulicy Szamarzewskiego), Płowieckiej (d ul. Grunwaldzkiej do ul. Grochowskiej), Wyzwolenia oraz Azaliowej.
Nowe nawierzchnie dróg dla pieszych pojawiały się przy zarówno okazji większych prac inwestycyjnych np.: w rejonie ronda Rataje, czy też realizacji projektów z Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego jak remont ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Hetmańskiej.
ZDM