Trwają prace nad poznańską uchwałą krajobrazową. Dokument uporządkuje zasady wystawiania tzw. potykaczy, ekspozytorów, kasetonów reklamowych, szyldów i pylonów informacyjnych. Określi również normy sytuowania małej architektury i ogrodzeń.
Poznańscy radni będą głosować nad uchwałą krajobrazową najprawdopodobniej podczas sesji pod koniec stycznia. Dokument pozwoli wyeliminować z przestrzeni miasta szpecące ulice nielegalne reklamy i inne elementy powodujące dewastację krajobrazu. Zanim to jednak nastąpi, Miasto Poznań opublikowało uaktualnione, drugie wydanie "Szyldownika".
- "Szyldownik" wpisuje się w działania edukacyjne towarzyszące pracom nad projektem uchwały krajobrazowej. Chcemy w ten sposób już teraz wesprzeć właścicieli małych i średnich biznesów oraz zarządców nieruchomości w zakresie dostosowania ich szyldów i nośników reklamowych do standardów, które już niedługo ureguluje uchwała - mówi Piotr Sobczak, dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania.
Publikacja zawiera m.in. wytyczne dotyczące miejsca, gdzie szyldy i reklamy mogą być umieszczane, z podziałem na różne formy nośników. "Szyldownik" podpowiada ich dopuszczalny rozmiar, przypomina, że szyldy nie mogą zakrywać istotnych elementów i detali architektonicznych.
"Szyldownik" wydano w wersji online. Można go pobrać z załącznika pod artykułem.
Ponadto Miasto opublikowało w grudniu podręcznik dobrych praktyk dotyczący lokalizowania urządzeń przechowujących przesyłki lub automatów sprzedających. Mogą z niego skorzystać właściciele prywatnych nieruchomości, posiadający na swoim terenie lub planujący postawienie na nim tego typu urządzenia.
JZ