Złamanie szyfru Enigmy przez trójkę polskich matematyków - Mariana Rejewskiego, Jerzego Różyckiego i Henryka Zygalskiego - zmieniło losy II wojny światowej i uratowało miliony ludzkich istnień. "Szyfry do Poznania" to edukacyjna gra upamiętniająca poznańskie początki tego wydarzenia.
W grze zaprezentowane są miejsca oraz historie osób związanych z tymi wydarzeniami w formie emocjonującej rywalizacji z agentem przeciwnika. Na uczniów i uczennice czekają liczne wyzwania oraz zagadki. Z tego powodu uczestnicy zajęć będą musieli wykazać się dużą dozą kreatywności i otwartości umysłu. Jest to gotowy pomysł na interesującą lekcję historii, matematyki lub informatyki.
Aby wziąć udział w grze, należy pobrać na swój telefon bezpłatną aplikację ActionTrack (kod QR znajduje się na stronie CS Enigma). W zabawie można wziąć udział w terenie, jednak dostępna jest także wersja bez wychodzenia z domu.
Gra powstała jako element "Na tropie Enigmy" - edukacyjnego projektu Centrum Szyfrów Enigma realizowanego w ramach programu Patriotyzm Jutra 2022. Jego celem jest przygotowanie wydarzenia upamiętniającego 90. rocznicę złamania szyfru Enigmy przez trójkę polskich matematyków: Mariana Rejewskiego, Jerzego Różyckiego i Henryka Zygalskiego. Kluczowym elementem jest premiera bezpłatnej mobilnej gry edukacyjnej popularyzującej historię poznańskiego kursu szyfrów oraz postaci zaangażowanych w te wydarzenia.
Gra dostępna także w języku ukraińskim. / Презентуємо гру Шифри до пізнання українською мовою.
CSE/PD