Udostępnienie buspasa na rondzie Rataje

Galeria zdjęć z przebudowanego ronda Rataje - grafika rozmowy
Udostępnienie buspasa na rondzie Rataje i zmiana działania sygnalizacji fot. PIM
Udostępnienie buspasa na rondzie Rataje

Od 1 kwietnia w rejonie przebudowanego ronda Rataje będą już dostępne wszystkie przystanki komunikacji miejskiej. Tego samego dnia uruchomiony zostanie buspas wewnątrz ronda, a także zmieni się działanie sygnalizacji świetlnej.

Przebudowa tego ważnego układu komunikacyjnego dobiega końca. Kierowcom zostały już udostępnione wszystkie pasy na tarczy ronda. W ostatnim czasie, ze względu na nasadzenia zieleni wewnątrz pierścienia ronda, niedostępny był jedynie buspas (skrajnie wewnętrzny). Od 1 kwietnia autobusy będą już mogły z niego korzystać. 

Wtedy też uruchomione zostaną przystanki przy torowisku tramwajowym od strony mostu Królowej Jadwigi: Serafitek oraz Rondo Rataje na wysokości dworca autobusowego (w obie strony). Są one wyposażone w nowe wiaty, kosze na śmieci i tablice informacji pasażerskiej. Perony są dłuższe od poprzednich, co w połączeniu z torowiskiem dostosowanym do ruchu autobusowego pozwoli na wygodne przesiadki między tramwajem a autobusem. Zarząd Transportu Miejskiego informuje także o zwiększeniu liczby linii tramwajowych przejeżdżających przez ul. Krzywoustego. Szczegóły na stronie ZTM.

Od 1 kwietnia zmieni się również tryb działania sygnalizacji świetlnej. Program sterowania będzie dostosowywał działanie świateł do bieżącej sytuacji na rondzie, dając priorytet komunikacji publicznej.

W dalszym ciągu trwają roboty związane z oznakowaniem. Wykonawca sukcesywnie wprowadza docelowe malowanie na jezdniach. Z uwagi na trwające prace wykończeniowe mogą występować jeszcze chwilowe utrudnienia, wynikające z konieczności zajęcia części pasa ruchu,  np.na czas wprowadzania oznakowania lub montażu włazu do studzienek.

Ułożono już także całość nawierzchni dróg rowerowych wzdłuż ul. Krzywoustego, między rondem Rataje a mostem Królowej Jadwigi. Wszelkie prace zakończą się tej wiosny.

PIM