Na pętli Wilczak będzie nowe torowisko i sieć trakcyjna. Przebudowane perony tramwajowe z nowymi wiatami przystankowymi zostaną uzupełnione elementami małej architektury i systemu identyfikacji miejskiej. Powstanie również stacja trakcyjna dla przyszłej trasy tramwajowej. Ciągi komunikacyjne w obrębie pętli zostaną wyposażone w rozwiązania, które ułatwią poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami wzrokowymi.
Prace na pętli Wilczak, na której niebawem rozpocznie się montaż sieci trakcyjnej, to pierwszy etap największej inwestycji komunikacyjnej w Poznaniu. We wrześniu, na swoją stałą trasę wróci tam tramwaj linii nr 3.
Budowa trasy tramwajowej na Naramowice prowadzona jest w formule "zaprojektuj i wybuduj". Zgodnie z przyjętym harmonogramem równolegle z robotami na pętli Wilczak projektowane są pozostałe odcinki trasy.
Kompleksowa budowa nowego układu komunikacyjnego - nowego torowiska o długości 3,3 km oraz niemal 7,5 km dróg, łącznie z drogami dojazdowymi i skrzyżowaniami - zakończy się w 2021 roku. Na nowej trasie tramwajowej zlokalizowanych będzie 8 przystanków. Całość uzupełni nowe zagospodarowanie terenu związanego z infrastrukturą pasażerską i pieszo-rowerową, a także zielenią i małą architekturą.