- Na całym placu budowy możemy dostrzec postępujące prace. Kontynuowane są roboty polegające na zbrojeniu i betonowaniu konstrukcji wiaduktów. Powstały już trzy z czterech przyczółków obiektów w ciągu ul. Lutyckiej, którymi docelowo przejedziemy nad torami kolejowymi oraz nad ul. Podolańską. Z kolei przy ul. Golęcińskiej gotowy jest pierwszy przyczółek, a drugi ma już fundamenty. Z lotu ptaka dobrze widać zakres zrealizowanych do tej pory prac, w tym powstających dróg z podbudowami, chodników i tras rowerowych - mówi Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
W ramach zadania zmienia się cały okoliczny układ drogowy. Gruntownie przebudowana została ul. Podolańska na odcinku od ul. Lutyckiej do Wojska Polskiego. Powstanie również przedłużenie do ul. Szczawnickiej, które poprowadzone zostanie pod wiaduktem w ciągu ul. Lutyckiej. Na ul. Podolańskiej ułożony został już pierwszy fragment chodnika, widać także konstrukcję nowej drogi rowerowej. Równolegle realizowana jest podbudowa jezdni. Dobrze widoczny jest zarys nowego ronda u zbiegu ul. Podolańskiej, Golęcińskiej i Wojska Polskiego.
Docelowego kształtu nabiera też przedłużenie ul. Podolańskiej, gdzie trwa układanie krawężników i wykonywanie podbudowy powstającej drogi. Do tej pory powstała także sieć kanalizacji deszczowej w ul. Podolańskiej.
Ponadto trwa remont ul. Szczawnickiej na odcinku od ul. Lutyckiej do ul. Podolańskiej oraz budowa ronda w rejonie ul. Koszalińskiej i Literackiej. Wykonawca kontynuuje też prace polegające na przebudowie kolizji sieci infrastruktury podziemnej, m.in. teletechnicznej.
Celem inwestycji jest poprawa komunikacji w tej części Poznania oraz przejazdu drogą krajową nr 92. Linia kolejowa łącząca Poznań z Piłą nie będzie już przeszkodą w codziennej drodze do pracy czy szkoły. Pojawi się również infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Nad torowiskiem przy ul. Lutyckiej wybudowana zostanie także kładka pieszo-rowerowa, która zapewni bezpieczny i wygodny dostęp do zielonych terenów rekreacyjnych w rejonie pobliskiego fortu oraz do osiedli mieszkaniowych na Strzeszynie. Inwestycja realizowana jest przy współpracy ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Zakończenie prac planowane jest na IV kwartał 2025 r.
PIM/RB